close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מדרס הליכה עשוי לשפר מוטוריקה של ילדים

מערכת שורשיב חשוון, תשפ10/11/2019

בכף הרגל של האדם ישנו שקע ייחודי, שקע שאצל אנשים מסוימים לא קיים. הם נקראים בעלי פלטפוס. ילדים קטנים שנולדו עם בעיה זו, זקוקים למדרסים מיוחדים עבור הנעליים שלהם

תגיות:
בכף הרגל של בני האדם ישנו שקע ייחודי, אשר אצל אנשים מסוימים איננו קיים והם נקראים בעלי פלטפוס. ילדים קטנים שנולדו עם בעיה זו, זקוקים למדרסים מיוחדים עבור הנעליים שלהם, אשר יאפשרו להם ללכת באופן תקין, כאילו הבעיה איננה קיימת ברגליהם. לרוב, הבעיה מתגלה רק בשלב מאוחר יחסית – בגילאי ארבע ואילך, כאשר השומן בגופו של הילד הולך ומצטמצם והפלטפוס, המשווה לכף הרגל מראה שטוח, מתגלה. שימוש במדרסים מייד עם גילוי הבעיה יכול לסייע הן להליכה וריצה נכונה ובריאה לגוף ובעקבותיה – גם למוטוריקה גסה ועדינה של הילד המתפתח.

למה בדיוק משמשים מדרסי הליכה?
/>רכישת מדרסים נדרשת, בדרך כלל, כאשר ישנה בעיית פלטפוס חמורה אשר מקשה על ההתפתחות התקינה של הילד. ישנם כאמור מקרים רבים של רגל שטוחה אשר "מתפספסים" בגלל הוויזואליות המטעה של ילדים קטנים, ששומן הילדות שלהם גורם לכפות הרגליים להיראות שטוחות ממילא ואז ההורים מניחים שאין בעיית פלטפוס כלל והרגל השטוחה תיעלם עם הזמן.
מדרס הינו אביזר המוכנס אל תוך הנעל של הילד, כאשר הוא "מעצב" את הדריכה על כף הרגל בצורה הנכונה, כאילו לא קיים פלטפוס. חשוב להבין – בעיית פלטפוס שאיננה מטופלת, עלולה לגרום לנזקים של ממש ביציבה, בעמוד השדרה – מה שמשפיע על הפעלת הגוף כולו בצורה נכונה, בסופו של דבר. מדרסי הליכה מגיעים בדגמים שונים ומותאמים באופן ספציפי לילד הסובל מן הבעיה, כאשר בהתאם לדרגת חומרתו של הפלטפוס יותאם המדרס שייתן את המענה הטוב ביותר.

למה חשוב להשתמש במדרסים כבר בילדות?
על אף שאת הפלטפוס קשה לגלות בתחילת שלב ההליכה של הילדים, חשוב לעקוב אחר כל ילד זה עתה התחיל ללכת ולנסות לבחון האם ההליכה מתקדמת בקצב הנכון. אם גם לאחר תקופה שבה הילד הולך, עדיין נראה שההליכה איננה תקינה – כדאי מאוד לפנות לרופא אורתופד שיבחן האם באמת קיימת בעיה ממשית, או שמא מדובר בשלב התפתחותי תקין. בכל מקרה, לאחר גיל ארבע לערך כבר ניתן לאבחן פלטפוס בוודאות כמעט מלאה – ואז ניתן גם לטפל בהתאם ולרכוש עבור הילד מדרס מתאים. ככל שיינתן טיפול תומך מדויק יותר ומוקדם יותר, כך יימנעו נזקים גופניים בהמשך הדרך והילד יסגל לעצמו הליכה נכונה.

כמה עולה לעשות מדרסים לילד?
קשה לקבוע את מחירם של מדרסים שכן העלויות עשויות להשתנות בשל גורמים שונים. מדרסים מורכבים יותר יכולים לעלות יותר ומדרסים פשוטים – עלותם תהיה נמוכה יותר. במקרים מסוימים, ניתן לקבל השתתפות של קופת החולים בסבסוד המדרסים עבור הילד ומומלץ לנסות ולקבל את ההנחה הזו. מחיר המדרסים יכול לנוע בין מאות לאלפי שקלים, אך החשיבות כאן היא בהתאמה האופטימלית של המדרס אל כף הרגל ולכן הדגש צריך להינתן על מציאת פתרון מיטבי עבורו, אשר עתיד לשנות לטובה את חייו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה